Intyg som ska ingå i ansökan

Din ansökan om ersättning gör du enkelt och smidigt via vår e-tjänst Mina sidor. Där skickar du in dina tidrapporter (kassakort) och får stöd i vilka andra uppgifter och intyg vi behöver få av dig.

För att vi ska kunna ta beslut om din rätt till ersättning ska du alltid skicka in intyg på allt som du gjort under de 12 senaste månaderna innan du anmälde dig som arbetssökande (kvalifikationstiden). 

Om du under de senaste 12 månaderna gjort något annat än att arbeta kan det vara nödvändigt att få in intyg för längre tid än 12 månader.

Nedan finns exempel på vilka intyg som du behöver skicka in beroende på vad du har gjort. Är du osäker på vilka handlingar som du ska sända in är du alltid välkommen att ta kontakt med oss.

Om du inte har möjlighet att använda dig av våra e-tjänster på Mina sidor, behöver du skicka in alla dina uppgifter via pappersblanketter. Du behöver då ringa till oss och begära att få blanketter och tidrapporter på papper hemskickade till dig.

Om du har...

arbetat


studerat


varit sjuk, föräldraledig eller hemma med vård av barn


värnplikt eller militär utbildning som rekryt inom Försvarsmakten


varit ledig utan ersättning


bedrivit egen verksamhet


fått ersättning från lönegarantin vid konkurs

Publicerad: 21 november 2017