Nya rutiner vid anmälan till kurs

Just nu pågår ett förändringsarbete gällande Handels utbildningspaket för förtroendevalda. Stegutbildningarna kommer att upphöra längre fram och nya utbildningar kommer ersätta dessa. Arbetet kommer förhoppningsvis vara klart vid årsskiftet 2021 men redan nu sker en del förändringar.

För dig som är förtroendevald och skall gå en kurs där arbetsgivaren står för din lön under kursen (FML §7) gäller från och med nu att arbetsgivaren skall skriva under din anmälningsblankett till kursen. Detta innebär att när du anmäler dig via hemsida, telefon, eller e-post till avdelningen så gör du en intresseanmälan till kursen. Vi kommer därefter skicka ut en anmälningsblankett som du fyller i och arbetsgivaren skriver på - därefter skickas anmälan till oss på avdelningen.   

Alternativt så har klubben förhandlat en studieplan med vem som skall gå vilka kurser under året och då räcker det att avdelningen får tillgång till protokollet för att ledighetsansökan skall anses gälla.

Blanketten för ledighetsansökan enligt FML §7 finns att ladda ner här för utskrift här alternativt får ni den från avdelningen om ni så önskar.

Publicerad: 2 juli 2019