Just nu har vi längre handläggningstider än normalt!

Viktig information till dig som arbetsgivare

På den här sidan har vi samlat information till er!

Telefontider och chatt

Alla knappval har telefontid kl 9-11.30 och kl 13-15

Knappval 1: Medlemsservice. Chatten öppen måndag-fredag kl 9-11.30 och kl 13-15.

Knappval 2: A-kassan

Knappval 3: Facklig rådgivning. Chatten öppen måndag-torsdag kl 9-11.30 och kl 13-17, fredag kl 9-11.30 och kl 13-16.

Knappval 4: Växeln

Ditt samtal kan komma att spelas in i utbildningssyfte. Inspelningen lagras i max 30 dagar och raderas sedan. Läs om hur vi behandlar dina personuppgifter.

Chatten hittar du på Mina sidor.

Viktigt med rätt mejladress!

På grund av lagen om personuppgifter (GDPR) är det viktigt att den mejladress du vill ha svar till är samma som den du har registrerad hos oss. Gå in och kolla att du har rätt mejladress på Mina sidor innan du börjar ställa dina frågor.

Kontakta a-kassan

A-kassan hittar du på a-kassans e-tjänst Mina sidor .

Läs om hur vi behandlar dina personuppgifter. 

Jag vill byta förbund eller avsluta mitt medlemskap

Innan du går ur Handelsanställdas förbund vill vi berätta vad det innebär att avsluta medlemskapet. Det handlar om dina försäkringar, ditt skydd vid arbetslöshet, dina övriga förmåner och möjligheten att få stöd och hjälp från oss. 

Ring oss på Handels Direkt 0771 666 444, knappval 1, så hjälper vi dig!  Det går även bra att chatta med oss via Mina sidor. Öppettider för medlemsservice hittar du här. 

Uppsägning av medlemskapet måste ske skriftligt. Vi skickar en blankett till dig när du ringer eller chattar. Utträde kan beviljas tidigast den sista i den månad som ansökan om utträde har kommit tillbaka till oss.

Om du vill gå ur a-kassan, läs mer här. 

Publicerad: 18 mars 2020